Ahad, 30 Ogos 2009

Rempuhan Ulat dan Berenga!

Dua pagi berturut-turut aku mengalami mimpi yang aku jangkakan bakal menjadi ulat atau berenga. Mimpi itu amat sesuai dijadikan asas sebuah novel sci-fi kerana terlalu banyak benda baru. Aku bangun pagi sebelum sahur dan sengaja tidak mahu mencatat apa yang aku mimpikan. Pagi kedua aku alami mimpi yang hampir sama dan aku rasakan mimpi seperti bersambung. Seperti pagi yang pertama, aku tidak mencatat mimpi tersebut. Aku masih ingat tentang 'tendon semut', 'penanda keselamatan wang kertas', 'nano robotik' dan berbagai gajet lagi yang muncul dalam 2 mimpi itu. Cuma aku nekad tidak mahu mencatat kerana aku tidak mahu menulis sebarang novel dalam masa terdekat. Aku rasakan sudah cukup 10. 4 telah diterbitkan, 3 di sekretariat sayembara (belum tentu nasibnya) dan 3 masih terperam dalam C komputer aku.

Berhenti sebentar kerana aku mahu novel aku asalnya adalah ulat yang bertukar menjadi rama-rama daripada berenga yang menjadi lalat hijau!

Tiada ulasan: