Khamis, 13 November 2008

Sajak Kematian vs Legend Urban

Baru-baru ini aku lihat ada dua kisah keganasan tetapi dinilai dalam sudut yang berbeza oleh masyarakat. Pertama seorang waris yang bebal dan hitam hatinya telah membuat satu protes kesan penayangan video klip kisah kematian terhadap anaknya di sekolah rendah. Mungkin dia tidak mahu anaknya kenangkan kejadian-kejadian ghaib di alam kubur. Kemudian adalah ulasan-ulasan agar aktiviti ini dihentikan segera. Nampaknya ibubapa yang memperjuangkan isu telah menang. Jadi aku tidak hairan jika golongan remaja sekarang lebih suka terhadap gay, pengkid, rempit, homoseks, seks rambang, anak luar nikah dsbnya. Itulah yang ibu bapa sekarang suka dan mahukan. Jadi aku ucap tahniahlah untuk ibu bapa yang menimbulkan isu ini kerana anda telah berjaya memperjuangkan masa depan anak anda. Macam kata kawan aku (Uchoppe - dialah penyumbang grafik blog ini) klip video itu sesuai untuk tayangan lelaki yang bernama bapa dalam kes ini.
Kemudian aku tengok pula satu tayangan semalam (12/11/2009) di RTM2. Satu tayangan gambar dengan tajuk Urban Legend yang mengisahkan betapa nikmatnya membunuh orang dengan menggunakan kapak! Aku harap ibu bapa yang berjaya melarang anaknya dan anak-anak orang lain menonton dan mengambil iktibar Sajak Kematian, menonton tayangan gambar ini. Tak kisahlah...

Tiada ulasan: