Isnin, 17 November 2008

Cuti Muncul Lagi

Akhirnya dia muncul lagi. Maksud aku cuti sekolah akhir tahun dan cuti kali ini mungkin sedikit menggembirakan berbanding tahun lepas. Sebabnya? Ada baki lagi separuh bonus yang bakal dibayar pada bulan Disember. Kemudian ada khabar-khabar angin mengatakan harga petrol akan turun lagi dan begitu juga harga tol. Jadi tunggu apa lagi - jom bercuti!
Sebenarnya sebelum ini kami jarang berbincang ke mana hendak pergi ketika bercuti. Bangun pagi hidupkan enjin kereta dan masukkan pakaian dalam beg dan kami akan bertolak ke destinasi. Tetapi kali ini perancangannya agak ganas iaitu menuju Melaka, Kuantan, Kuala Terengganu, Kota Bharu dan balik semula ke Kulim. Jadi puteri aku yang bongsu melihat aku merujuk peta laluan yang aku beli ketika bercuti di Terengganu dulu dan seketika kemudian, heboh satu rumah. Jadi rahsia aku terbongkar, isteri aku hanya tersenyum. Seketika kemudian perancangan bertukar apabila ada cadangan hendak bercuti di Langkawi. Semalam ada pula cadangan ke Kuala Lumpur saja.
Jadi tarikh 23 November akan menentukan ke mana arah tujuan kami. Tiada keputusan muktamad lagi. Memang betullah, cuti muncul lagi...

Tiada ulasan: