Isnin, 31 Mei 2010

Tetamu

Alhamdulilah, beberapa minggu yang lalu aku dan isteri menerima dua sampul surat yang tertera logo Tabung Haji. Isteri aku menjadi orang pertama yang membuka sampul surat tersebut ketika aku masih di dalam kereta dan aku lihat wajahnya penuh ceria. Berita yang amat gembira dan aku bersyukur kerana aku dan isteri bakal menjadi antara jutaan tetamu Allah pada tahun ini. Sebenarnya pada tahun lepas, aku dan isteri telah menjadi 'tetamu simpanan' tetapi kerana beberapa halangan kami menolak tawaran itu dan tanpa diduga tahun ini kami mendapat tawaran penuh dan bukan lagi tawaran simpanan. Jadi kebelakangan ini kami agak sibuk kerana bukan mudah menjadi tetamu di tempat paling mulia di atas muka bumi ini. Apatah lagi bakal mengunjungi rumah Allah. Jadi aku mula sebarkan berita ini sedikit demi sedikit. Untuk pengetahuan saudara mara terdekat dan masih ada lagi yang belum tahu. Kemudian mengunjungi pejabat imigresen untuk urusan pasport. Isteri pula sudah mendapat pakaian dari kakak yang telah menunaikan haji dua tahun lepas. Malah kami mendapat dua beg besar secara percuma. Inilah rezeki. Sementara aku mendapat senaskah buku berjudul Trevelog Haji dari adik dari Tanjong Malim. Kursus haji sudah semakin di penghujung dan aku lupakan seketika tabiat mengarang. Perhatian lebih kepada tujuan murni ini.

InsyaAllah, para sahabat yang membaca blog ini sila nasihati aku, sila nasihati aku dan sila nasihati aku...

Tiada ulasan: