Sabtu, 6 Mac 2010

Kisah Siput Babi Lagi...

Ahh...terpaksa! Sekali lagi aku terpaksa mengkritik syarikat-syarikat mega yang berkhidmat seperti siput babi. Lembab! Semalam ketika aku mengunjungi sebuah bank untuk mengeluarkan wang simpanan aku menerusi ATM, aku dapati yang keluar hanya sekeping resit tanpa wang. Bengang... kerana bayaran bulanan estima aku masih belum dijelaskan lagi. Aku tunggu, tunggu, tunggu dan terus menunggu tetapi tiada sebarang tindakan dilakukan oleh bank ini. Dari pukul 9.30 pagi terus lanjut ke pukul 11.00 pagi. Namun tiada perubahan. Semua mesin ATMnya seperti kedekut hendak keluarkan wang. Wang masuk boleh tetapi wang keluar tidak boleh! Hampas! Aku perhatikan 'front officer'nya yang mulut becok seperti 'makcik radio' pura-pura mesra tetapi bangang kerana tidak tahu masalah mesin ATM di hadapan mata. Dia tidak nampakkah orang beratur dan akhirnya kecewa kerana yang keluar hanya resit dan bukan wang!

Akhirnya aku angkat kaki sambil menyumpah seranah bank yang tak guna! Menyusahkan pengguna! Tiada tanggungjawab sosial! Argh........!
(Gambar dari sumber : Hongkiat.com)

Tiada ulasan: