Isnin, 8 Mac 2010

Ketagihan Tahap Aura

Setelah beberapa bulan tahap ketagihan aku sudah tidak dapat dibendungkan lagi. Ketagihan yang amat teruk hingga menjadikan aku tidak tentu arah. Setiap malam tidur aku terganggu dek ketagihan yang amat sangat ini. Bukan sebarang ketagihan kerana untuk menghilangkan ketagihan ini, aku memerlukan masa beberapa bulan. Tetapi sehingga entri ini ditulis aku belum melakukan sebarang tindakan untuk menghilangkan rasa ketagih ini. Lantas aku dapatkan sebuah buku nota; melakar, menggaris dan mencatat agar rasa ketagihan itu berkurangan. Namun semua itu belum memadai. Aku masih mencari alternatif agar rasa ketagihan itu segera hilang dan buat sementara waktu aku rasa masa yang tersedia belum sesuai untuk melakukan apa-apa.

Jangan tersalah jangka. Aku bukan ketagih rasa tembakau dari England. Cuma setelah berehat sekian lama dan Kala Yuda mencatat kejayaan tidak terduga, aku masih belum menulis apa-apa. Lantas untuk menghilangkan rasa ketagihan mengetuk papan kekunci laptop yang semakin uzur ini, aku rangka sebuah karya popular. Hanya sekadar untuk menghilang rasa ketagih yang amat sangat. Aku penuhi buku nota dengan pelbagai catatan. Memang benar, ketika ini aku sedang membelai biji benih agar beberapa hari nanti akan tumbuh daun muda hijau. Lalu tumbuh akar muda, daun, dahan, ranting dan akhir sekali buah yang ranum dan nikmat.

InsyaAllah dalam masa beberapa bulan nanti akan lahir sebuah karya lagi.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tahniah. Saya cemburu dengan rasa ketagih itu.