Isnin, 18 Januari 2010

SMS Durjana!

Memang hairan dengan tabiat manusia kerana mencari wang tanpa memikirkan sumbernya. Halal atau haram adalah perkara kedua, yang penting wang dan wang! Wang itu kemudiannya digunakan untuk mengisi perut yang kosong atau menaja perbelanjaan harian. Inilah kisah manusia yang semakin jauh dari Allah SWT dan hidup tanpa pegangan.

Ini adalah contoh SMS yang aku terima sepanjang minggu lepas :

1.Nikmati koleksi video peribadiku yang hebat dan panas! Sila hantar msg HP ke 013 4309756. Notice! Hanya untuk umur 18 tahun ke atas SHJ.

2.Sunyi? Anda dipilih utk menikmati modal kami yg panas. Utk mendapat Koleksi Video Peribadi yg hangat tersebut, sila balas Ya. Warning! Hanya untuk umur 18 Keatas - 0134384607

Begitulah bnyi SMS yang aku terima dan aku turunkan tanpa membuat sebarang perubahan dari segi bahasa dan perkataan. Inilah manusia durjana yang cuba mendapatkan wang secara tanpa reda Allah SWT. Aku benar-benar marah dengan perbauatan manusia ini kerana aku andaikan manusia ini tidak mahu melakukan kerja halal dan begitu gemar melakukan kerja haram! Aku nasihatkan dua individu ini segera bertaubat!

Tiada ulasan: