Ahad, 13 September 2009

Kita Dibohongi Mereka!

Lewat petang kelmarin, sambil menunggu waktu berbuka dan kebetulan menonton televisyen bersama puteri-puteri aku, kami melayan dokumentri mengenai serangan ke atas WTC. Dokumentri ini memuatkan rakaman oleh saksi kejadian dan selama dua jam itu (kecuali semasa berbuka dan waktu selepasnya) banyak persoalan yang timbul dalam fikiran aku termasuk soalan-soalan yang dikemukakan oleh puteri-puteri aku. Setelah aku renung kejadian ini dari sudut pemikiran aku aku dapati bukan susah untuk menyerang dan menjatuhkan negara yang dikatakan sebuah kuasa besar ini. Mungkin kerana gah pada nama membuatkan orang lain fikir adalah sesuatu yang mustahil untuk menyerang negara Uncle Sam ini. Tetapi jika anda lihat dalam masa dua jam itu dua buah kapal terbang telah merempuh dua bangunan yang menjadi ikon negara tersebut. Bagaimana mungkin terjadi? Kenapa tiada langsung alat keselamatan yang selama ini di uar-uarkan sebagai paling hebat di dunia yang dapat mengesan dua buah kapalterbang yang terkeluar dari laluannya? Sebenarnya aku tidak perlu menulis secara teliti kerana sudah ramai pakar yang mengkaji kejadian ini dengan segala teknologi dan kemahiran yang mereka miliki.

Timbul pula persoalan, adakah benar bangunan ini diserang oleh pengganas dan kemudiannya dikaitkan dengan Islam? Persoalan ini masih belum terjawab dan orang Islam tidak akan melupakan tarikh ini kerana semenjak kejadian itu Islam menjadi musuh mereka secara tiba-tiba (sebenarnya sudah lama mereka memusuhi Islam).

Tiada ulasan: