Isnin, 4 Januari 2010

Ini Milik Peribadi Umat Islam!

Sebenarnya perkataan di atas adalah milik peribadi umat Islam. Jadi janganlah para kafir cuba menjadikan nama tersebut milik mereka kerana mereka tidak pernah mempercayai kewujudan Allah SWT. Jadi mana mungkin mereka mendakwa mereka juga berhak menggunakan nama tersebut untuk merujuk kepada tuhan mereka. Mereka masih mempunyai banyak pilihan untuk menamakan tuhan mereka jika tuhan mereka masih belum bernama, tetapi janganlah pula mengambil nama tuhan orang lain. Nampaknya orang bukan Islam semakin cuba bermain api dan aku bangga melihat reaksi orang Islam yang ditayangkan oleh TV dan akhbar. Memang semangat dan aku rasa sudah sampai masanya orang Islam Malaysia bersatu dan lupakan seketika isu kepartian.

Dulu semasa bekerja di Sarawak, aku pernah mengikuti majlis perkahwinan kawan sekerja beragama Kristian dan aku dapati mereka berdoa menggunakan nama Allah. Pada sangkaan aku mungkin SIB berdoa begitu. Terpulanglah. Tetapi tindakan menuntut hak menggunakan nama Allah bagi tuhan mereka memang melampau! Maka bersatulah umat Islam Malaysia! Buktikan keimanan saudara dengan menyatakan bantahan secara berterusan!

Tiada ulasan: