Khamis, 9 April 2009

Hujan Oh Hujan...

Secara sedar atau tidak musim hujan kali ini agak keterlaluan. Yalah, hampir setiap petang tumpu ke tengah malam, hujan turun dan terus turun. Bukan sikit-sikit, sebaliknya mencurah-curah. Tetapi ada juga kebaikannya, dalam keadaan begini ada perkara yang kita tidak boleh lakukan dan ada perkara yang kerap kita lakukan ketika hujan! Jadi aku sedikit rimas kerana setiap kali hujan akan berlaku 'black out' dan sudah semesti dalam beberapa ketika kemudian air paip akan terputus. Ahh.. RimbunKasih pula berada di lidah tanah. Ada perasaan khuatir dalam diri.Mungkin lebih merimaskan aku tidak dapat menaip walaupun sebaris ayat kerana khuatirkan panahan kilat dan dentuman guntur yang silih berganti. Khuatir jika komputer aku meletup! Jadi banyak catatan dilakukan di dalam buku nota sambil menunggu hari yang sesuai untuk dimasukkan ke dalam cakera keras. Hari ini hujan masih mencurah, cuma guntur dan kilat telah berkurangan. Sempat aku catatkan sedikit di sini tanpa aku peduli soal politik yang semakin kacau dan kacau.

Tiada ulasan: